مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : آزاد واحد خوراسگان اصفهان
تاریخ دفاع : 1393/04/15
اساتید راهنما : بدری شاه طالبی
اساتید مشاور :
اساتید داور : محمد علی نادی-علی سیادت
مشاهده سایر پایان نامه های شاپور سنائی
پژوهش حاضر با هدف رابطه بین یادگیری سازمانی با نوآوری و آمادگی برای تغییر در بین دبیران مقطع متوسطه شاهین شهر اصفهان در سال تحصیلی 93-92 به روش توصیفی از نوع همبستگی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دبیران دبیرستان های شاهین شهراصفهان به تعداد 323 نفر تشکیل دادند که از این تعداد با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران (1994) و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم تعداد 175 نفر برای شرکت در پژوهش حاضر انتخاب شدند ابزار پژوهش شامل سه پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی گومژو همکاران (2005) با 14گویه، پرسشنامه نوآوری شاطری (1392) با 21 گویه و پرسشنامه آمادگی برای تغییردانهایم وهمکاران(1994) با16 گویه بود که روایی صوری ومحتوایی آنها با استفاده از نظرات استادراهنما، متخصصین موضوعی و چند نفر از نمونه آماری تایید گردید و پایایی آنها نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه یادگیری سازمانی 77/0 ، پرسشنامه نوآوری91/0 و پرسشنامه آمادگی برای تغییر84/0 برآورد شد . به منظور تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش از آمار توصیفی شامل میانگین، درصد انحراف معیار و فراوانی و آمار استنباطی شامل آزمون های رگرسیون چند گانه، ضریب همبستگی پیرسون ، آزمون تحلیل واریانس چندراهه و آزمون Tاستفاده شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل یافته ها نشان داد که بین بعد تعهد مدیریت (r=0.55, p<0.01) فضای باز و آزمایشگری(r=0.71, p<0.01) انتقال و یکپارچه سازی دانش (r=0.60, p<0.01) و دید سیستمی (r=0.63, p<0.01) از یادگیری سازمانی با نوآوری رابطه وجود داشت .همچنین بین فضای باز و آزمایشگری(r=0.17, p<0.01) با آمادگی برای تغییر رابطه وجود داشت.نتایج حاصل از رگرسیون گام به گام نشان داد بهترین پیش بینی کننده نوآوری در گام اول بعد فضای باز و آزمایشگری و در گام دوم بعد دید سیستمی بوده است. همچنین بهترین پیش بینی کننده آمادگی برای تغییر در گام اول فضای باز و آزمایشگری بوده است.میزان یادگیری سازمانی در سطح بیش از متوسط، میزان نوآوری در سطح متوسط و میزان آمادگی برای تغییر در سطح بیش از متوسط گزارش شد. بین نظرات پاسخگویان در ابعاد یادگیری سازمانی بر حسب سن و نوع همکاری و متغیر نو آوری بر حسب نوع همکاری تفاوت معنا داری وجود داشت. در سایر ابعاد تفاوت معنادار مشاهده نشد. واژگان کلیدی:یادگیری سازمانی، نوآوری، آمادگی برای تغییر، دبیران